Semoga Nur Afiqa jadi host yang meletop, journalist yang berjaya dan dimurahkan rezeki :>

Wednesday 21 October 2015

Buang Habuk


Lama sangat dah tak update kat sini. Bila menaip kat sini rasa macam bodoh je sebab
"Aku macam cakap sorang-sorang. Gila ke apa?" hahaha

"Ada ke orang nak baca?"
"Ada lagi ke orang guna blog?"
"Letups lagi ke blog?"

Atau aku dah terlalu ketinggalan zaman sampaikan tak tahu blog sekarang dah letup letup hahaha 

Okay tinggalkan persoalan tu. Apa pun aku dah habis zaman diploma aku dimana aku sudah berjalan tiga tahun untuk samai ke pit stop Diploma. Matahari terik, hujan renyai-renyai, ribut, petir, guruh, musim jerebu, panas, luruh semua aku tempuh dengan jayanya. Alhamdulillah, Tengok result dari part one, takda subject yang dapat C. Paling rendah B- erm subject Broadcasting. Tu je lah satu satunya subject yang B- oh iSedih. Nevermind, Lupakan, Salah sendiri takpayah nak banyak complain.


Habis diploma ni aku cari kerja, Actually cari kerja tetap ni bukan perkara mudah. Lagi-lagi u have zero experience. Even though sebelum ni aku ada pernah kerja part time sebagai

- Cashier KFC Saujana Utama,
- Barista Starbucks Setia Alam,
- Concession GSC Setia City Mall
- Cahsier Petronas Puncak Alam
- Waitress Restaurant Johnny's Steamboat Jusco Bukit Raja

Tapi ini semua bukan dorang nak tengok sangat pun  kahkahkah mungkin dorang ada tengok cuma tengok berapa lama aku bertahan dekat sesebuah company. Masalahnya aku kerja pun masa cuti semester. Memang sebulan dua je ah hahaha hm harapkan traskrip diploma sajalah.

Nasib result clean dan terima kasih CGPA kerana banyak membantu saya dalam mencari kerja kahkahkah dan bisnes printing aku, #PYKAPRINTING. Mostly aku pergi interview, bila aku summarize background aku, dorang terkejut aku ada buat my own bisnes kat uitm kihkihkih illegal pulak tu aahahahah p mamp! 

Banyaknya membebel. Nak kena tukaq link ah, celotehpyka.blogspot.com hahahahah 

Jumpa esok!

0 doakan pyka: